Γαλατόπιτα παραδοσιακή

Ποτέ μου δεν συμπάθησα τα γλυκά που δεν είχαν σοκολάτα ή ακόμα χειρότερα για εμένα ήταν αυτά που είχαν γεύση κρέμας. Μου θύμιζαν ελαφρύ φαγητό που το τρώμε για να αποφύγουμε τη βαρυστομαχιά ή για να μας περάσει η ίωση.

2016-05-23-16-11-39[1]

Ούτε τις γαλατόπιτες συμπαθούσα ιδιαίτερα κι ας έφτιαχνε συχνά η γιαγιά και η μαμά μου. Τις προτιμούσα πάντα σαν βάση για παγωτό και τίποτε άλλο, μέχρι που έγινα κι εγώ μαμά κι αναζητούσα ένα υγιεινό γλυκάκι για τον μονάκριβό μου. Και μαζί με αυτόν έμαθα κι εγώ να τρώω την γαλατόπιτα και σε κάθε μπουκιά να κάνω και μια βόλτα από τις κουζίνες της μαμάς και της γιαγιάς που τόσο νοσταλγώ ως ενήλικη.

Ούτε που θυμάμαι γιατί δεν μου άρεσε η γαλατόπιτα, μάλλον ήταν κι αυτό μέρος μιας ανούσιας εφηβικής επανάστασης ή μπορεί πλέον να τη θεωρώ υποσυνείδητα μέσο μητρικής στοργής, anyway έχει γίνει η αγαπημένη μου και τη συστήνω ανεπιφύλακτα…

Χωρίς φύλλο, χωρίς μπελάδες, το μόνο που χρειάζεται είναι καλής ποιότητας γάλα, αυγά και βούτυρο.

Υλικά

800ml γάλα πλήρες

1 φλιτζάνι τσαγιού ζάχαρη

2 βανίλιες σε σκόνη

2 μεγάλα αυγά

ξύσμα λεμονιού ή λάιμ

50γρ. βούτυρο κερκύρας ή γάλακτος (να είναι μυρωδάτο)

3/4 κούπας σιμιγδάλι ψιλό

Κανέλα

Ζάχαρη για πασπάλισμα

Εκτέλεση

  1. Βάζουμε σε μια κατσαρόλα το γάλα να πάρει βράση μαζί με τη ζάχαρη και τις βανίλιες και ανακατεύουμε.
  2. Ρίχνουμε το ξύσμα λεμονιού ή λάιμ
  3. Χτυπάμε καλά τα αυγά σε μπολ και τα προσθέτουμε στο γάλα χαμηλώνοντας στο μισό τη φωτιά.
  4. Προσθέτουμε σταδιακά το σιμιγδάλι και ανακατεύουμε με σύρμα.
  5. Αφού αρχίσει να πήζει ρίχνουμε το βούτυρο και ανακατεύουμε καλά.
  6. Βουτυρώνουμε μία ταρτιέρα και ρίχνουμε όλο το μείγμα.
  7. Το πασπαλίζουμε με μπόλικη ζάχαρη για να κάνει κρούστα.
  8. Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 170 βαθμούς, στις αντιστάσεις για 30 με 40 λεπτά μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια.
  9. Σερβίρουμε μόλις κρυώσει και πασπαλίζουμε με κανέλα.
  10. Τρώγεται ιδανικά και κρύα μαζί με παγωτό ή γλυκό του κουταλιού από πάνω ή σαντιγύ ή μαρμελάδα ή σιρόπι ή ό,τι άλλο σας ευχαριστεί.

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Γαλατόπιτα παραδοσιακή

Σχολιάστε